Hrvatska 'ratna produkcija' na festivalu I mille occhi u Trstu
Međunarodni festival filma i umjetnosti I mille occhi u Trstu, koji je pokrenuo dobar poznavatelj hrvatskoga filma Sergio Grmek Germani, i u svom sedamnaestom izdanju posvećuje jedan dio programa hrvatskoj produkciji.
Jedno od žarišta festivala, koji se održava od 14. do 20. rujna, dokumentarni su filmovi o ratovima na Balkanu 1991-1995, koji se prikazuju u programu 'Dvorci od pijeska II. Posljednji most (Nikad više)' u Teatru Miela.
Selektorica Mila Lazić, i ove se godine usredotočila na naslove s alternativnog krila hrvatske kinematografije, pa se u programu ̶ uz filmove Pawela Pawlikovskog, Lazara Stojanovića i Jean-Luca Godarda, nalaze filmovi s potpisima Mihovila Pansinija i Milana Bukovca (Pismo iz Hrvatske, 1992), Ivana Ladislava Galete (Pismo, 1993), Ivana Martinca (Grad u sivom, 1992), Ivana Faktora (Das Lied ist Aus, 2001-2002), četvorice zadarskih autora - Duška Brale, Zdravka Mustaća, Vlade Zrnića i Vedrana Čupića (Zadar nije za dar, 1992) te niza hrvatskih reportera i snimatelja koji su kamerom bilježili ratna zbivanja od Dubrovnika do Osijeka.
Produkciji iz ratnih godina pridružen je i eksperimentalno-dokumentarni Most (1977), kratki film fiksacije Ivana Martinca (1938-2005), autora koji na tršćanskom festivalu uživa poseban status otkako je filmolog Grmek Germani otkrio njegovu dugometražnu Kuću na pijesku (1984-85) i proglasio je jednom od najboljih hrvatskih igranih filmova.
Program prati i okrugli stol na koji su pozvani: srpska sociologinja i aktivistkinja Nataša Kandić, Mirko Klarin, dugogodišnji kroničar zbivanja na sudu u Den Haagu, čije je osnivanje zagovarao kao novinar početkom 1990-ih, psihijatar Dranco Rotelli i filmska kritičarka Diana Nenadić. Program je rađen u suradnji s filmskim arhivom Hrvatskog filmskog saveza i Državnog arhiva u Splitu.
Sve ostale detalje potražite na ovoj poveznici.
Naslovna fotografija: Teatro Miela