Preskoči na glavni sadržaj

Pretprogramom 'Filmska dvorišta' započinju 27. Dani hrvatskog filma

Pretprogramom 'Filmska dvorišta' u Staroj vojnoj bolnici na adresi Vlaška 78 u petak, 15. lipnja od 21 i 30 sati započinju filmski programi 27. Dana hrvatskog filma, tradicionalne filmske manifestacije domaćih kratkih i srednjometražnih igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih, animiranih i namjenskih filmova čije je svečano otvaranje u subotu 16. lipnja 2018. godine. 

U suradnji s Design Districtom, kompleks Stare vojne bolnice u Vlaškoj 78 u Zagrebu postat će 15. lipnja 2018. alternativno gledalište Dana hrvatskog filma a na ekranu postavljenome u njegovu dvorištu projicirat će se hrvatski kratki filmovi o nekim drugim urbanim dvorištima viđenima tijekom minulih desetljeća očima hrvatskih filmaša raznih orijentacija i senzibiliteta.

Filmski pogled u dvorište otvara eksperimentalno-dokumentarna Siesta iz 1958., avangardista Mihovila Pansinija, a pred njegovom kontemplativnom kamerom dvorišni je prizor viđen očima žene s jednog drniškog prozora, u kojem je glavni 'protagonist' jedan papir, a središnja tema prolaznost. 

Voajerski užitak s Pansinijem dijeli Tomislav Gotovac, u jednom od eksperimentalno-dokumentarnih filmova snimljenih iz svojega zagrebačkog stana u Krajiškoj 29. Bilježeći kamerom fasade kuća, žbuku, krovove, drveće i ljude na svakodnevnim poslovima, njegov film 29 (1967.) se vizualno ekspresivnim detaljima povremeno odmiče od dokumentarizma prema vizualnoj glazbi. Njegov film posvećen je Hitchcockovu Prozoru u dvorište, no ta bi posveta mogla stajati i na špici Dvorišta mlađeg Saše Podgorelca iz 1993, koji u svojem studentskom filmu dokumentarnom kamerom zaviruje u živote nepoznatih stanovnika jednog zagrebačkog dvorišta. 

Lordan Zafranović u igranome filmu Poslijepodne (puška) iz 1967. inscenira razne prizore na balkonima, prozorima i vratima mediteranskog dvorišta u kojem ljetna omara budi istodobno eros i thanatos, dok Hana Jušić oslikava patologiju jedne prigradske obitelji okupljene na zajedničkom dvorišnom roštiljanju u igranome filmu Da je kuća dobra i vuk bi je imao (2015.). 

Zoran Tadić zabilježio je pak u jednom od svojih dokumentaraca, Kašinska br. 6 (1981.), nestajanje jednog starog dvorišta okruženoga novogradnjama iz socijalističke epohe, kada je život u unutarnjim dvorištima zauvijek preuzeo život ulice. 

Selektorica filmskog programa je Diana Nenadić, umjetnička ravnateljica Dana hrvatskog filma. Više o programu 27. izdanja Dana hrvatskog filma, koji traje od 16. do 20. lipnja, možete pronaći na službenoj stranici

Naslovne fotografije: Filmska dvorišta (promo), scena iz filma Kašinska br. 6

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.