Počinju Filmske mutacije: Festival nevidljivog filma XIII

Dva tematski povezana izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma pod naslovom KINOSRAZ! FILM + MOĆ otvaraju i zatvaraju filmski segment širokog programskog pravca DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner u sklopu programa Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture u Rijeci (XIII. izdanje od 6. do 9. veljače 2020. i XIV. izdanje u siječnju 2021.) s povezanim programima u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku i Ljubljani objedinjenim platformom MOĆ KINOSRAZA.

Prolog riječkom KINOSRAZU započinje 23. siječnja 2020. u 17 sati na filmskom odsjeku Akademije dramske umjetnosti s projekcijom filma Abbasa Kiarostamija Close-up (1990.) u sklopu predavanja Jonathana Rosenbauma o Kiarostamijevim filmovima: Krupni plan – napomene: Film identiteta, film blefa, a nastavlja se od 24. do 26. siječnja s maratonskim filmskim programima u dvorani Gorgona Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu gdje će biti izložen dio gustog programa ovogodišnjih kustosa i autora: Alberta Serre, Nicole Brenez, Jonathana Rosenbauma, Ehsana Khoshbakhta i Tanje Vrvilo. Ovaj uvodni program završava 27. siječnja jednodnevnim simpozijem-radionicom u suradnji s Kustoskom školom u Beton kinu MKC-a Split pod naslovom Mali organon za filmsko kustostvo uz projekcije i predavanja Natashe Kadin, Jonathana Rosenbauma, Sunčice Fradelić, Kumjane Novakove i Tanje Vrvilo.

Organizatori najavljuju dolazak Alberta Serre i Abela Ferrare u mutacijski KINOSRAZ za Art-kino u Rijeci od 6. do 9. veljače 2020., kao i kino-koncert benda Abela Ferrare s glazbom iz njegovih filmova i muzičarima Joeom Deliom i Paulom Hippom, Cristinom Chiriac i PJ Deliom.

Program DOBA MOĆI u Art-kinu otvara se u četvrtak 6. veljače 2020. razgovorom Alexandera Garcíje Düttmanna i Alberta Serre te filmom Liberté (2019.). Abel Ferrara predstavit će u petak 7. veljače u Art-kinu svoj novi film Tommaso (2019.)zajedno s protagonisticom Cristinom Chiriac i autorima glazbe. Bend Abela Ferrare s gostima priprema koncert za riječko kino u subotu 8. veljače.

Filmske mutacije XIII prikazuju programatski film Vlade Kristla Film ili moć (1970.), posvetu Alexandera Horwatha moći filmskog oka Gustava Deutscha, materijalne akcije katarktičke komune Otta Mühla u filmovima Kurta Krena iz programa Tanje Vrvilo, povratak krijesnica Laure Waddington u filmu Granica (2004.), a posebno najavljujemo pomno promišljene programe radikalnog kustostva Nicole Brenez VIZUALNI IZGREDI koji rekreiraju inicijaciju u revolucionarni film Piera Paola Pasolinija i Jean-Luca Godarda, Paula Grivasa, Bani Khoshnoudi i Leobarda Lópeza Aretchea Krik, programe o moći slobode Alberta Serre pod naslovom Moć i pobuna i Salò ili 120 dana Sodome (1975.) Piera Paola Pasolinija.

Ovogodišnji programi sraza FILM + MOĆ bave se reinterpretacijom uloge filmskog dispozitiva te njegovim emancipacijskim potencijalima: filmom kao okom stoljeća, a Rosenbaum svojim cjelokupnim filmološkim radom nastoji potaknuti čitatelje i filmske gledatelje na stalno obogaćivanje filmskog iskustva izvan komodificirajućih filmskih kanona te estetske i političke moći pojedinačnih filmova i politika njihovih autora.

Kolektiv međunarodnih i domaćih kustosa te filmskih i vizualnih umjetnika predstavlja tridesetak filmskih programa koji povezuju moduse transgresivnog filma u širokom rasponu vrsta i rodova s osobnim teoremima emancipacije slika. Kustoske prakse mobiliziraju afekt montaže atrakcija iz različitih vremena i tematiziraju odnose destitucije moći misaonim slikama i gorućim konceptima (od eurocentričnih do antiorijentalističkih) te njihove suspenzije u zbiljnosti.  

Pojam KINOSRAZ povezuje istraživanja i raščlambe ikonoklastičkih gesta 'zbilje po filmu' i teorijsko naslijeđe semioklazma: ukidanje posredovanja slika, njihove snage dekodiranja i obustavljanja provodeći interakciju između aktivnosti umjetnosti, trgovine spektakla i egzegeze. U širokom spektru filmskih iskustava, od razgovora s umjetnicima i kustosima, preko filmskih hepeninga KINOSINTEZA do interdisciplinarnog simpozija MOĆ KINOSRAZA o politikama kino-oka (moderatorice Branka Benčić i Tanja Vrvilo), postavljaju kao središnji interes transgresijsku petlju anarhije moći u proširenom stoljeću kina: od futurističkih manifesta bez filma do umjetnosti pokretnih slika poslije budućnosti. Aktivnosti Filmskih mutacija tijekom 2020. popraćene su serijom publikacija manifesta i pamfleta umjetnika, počevši s manifestima Jean-Luca Godarda i Alberta Serre.
 
Kustosica programskih izdanja Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma je Tanja Vrvilo, programe trinaestog izdanja organiziraju Film-protufilm i Art-kino, u partnerstvu s Muzejom suvremene umjetnosti u Zagrebu i Akademijom dramske umjetnosti, a prošireni program o politikama filmskog kustostvarealizira se u partnerstvu s projektom izvaninstitucionalnog obrazovanja udruge Mavena – Kustoska škola Split i Kino klubom Split.
 
Filmske mutacije odvijaju se u sklopu programa DOBA MOĆI kojemu je Art-kino partner, a koji je jedan od sedam glavnih programskih pravaca projekta Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture.
 
Projekte umjetničke organizacije Film-protufilm podržavaju Zaklada Kultura nova, Art-kino i Rijeka 2020 – Europska prijestolnica kulture, Hrvatski audiovizualni centar, Ministarstvo kulture RH, Ured za kulturu Grada Zagreba.

Detaljan raspored zagrebačkog programa i sve ostale informacije dostupne su na službenoj stranici Filmskih mutacija

Naslovna fotografija: SLOBODA | LIBERTÉ | FREEDOM, ALBERT SERRA, 2019.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.