Kineski Pjesnik na poslovnom putu i 4.7 Đure Gavrana osvojili Velike pečate 12. ZagrebDoxa

Veliki pečat za najbolji film iz međunarodnog natjecateljskog programa 12. ZagrebDoxa osvojio je kineski film Pjesnik na poslovnom putu redatelja Ju Anqija, dok je Veliki pečat za najbolji film iz regionalnog natjecateljskog programa osvojio hrvatski film 4.7 redatelja Đure Gavrana.

Međunarodni žiri u sastavu Bruno Gamulin, redatelj; Nikica Gilić, filmski teoretičar i Nino Kirtadzé, redateljica i glumica, obrazložio je odluku riječima riječima da je film Pjesnik na poslovnom putu hrabar u svojoj zahtjevnoj formi, te vizualno originalan i dojmljiv, donosi veoma originalnu umjetničku viziju, koja i nakon svih filmskih eksperimenata proteklih desetljeća uspijeva proširiti naše viđenje dokumentarnog filma. Posebna priznanja pripala su britansko-ukrajinsko-američkom filmu Ruski djetlić Chada Gracije koji „inovativno pristupa političkim i osobnim temama i izrazito emotivno nabijenoj političkoj prošlosti i sadašnjosti ukrajinskog društva“ te britanskom filmu Reci proljeću da ne dolazi  Saeeda Tajia Faroukyja, „dirljivom prikazu ljudske sudbine koji oslikava nevjerojatnu sposobnost ulaženja u srž fascinantnih zbivanja.“

Veliki pečat za najbolji film iz regionalnog natjecateljskog programa regionalni žiri u sastavu Claire Aguilar, direktorica filmskog programa i programa za profesionalce za Sheffield Doc/Fest; Marcell Gerő, redatelj i Silvestar Kolbas, redatelj, dodijelio je hrvatskom filmu 4.7 redatelja Đure Gavrana „za dojmljiv prikaz bivšeg alkoholičara na putu oporavka, za detaljno razrađenu strukturu i inovativnu, ekonomičnu montažu te za uključivanje publike jednostavnim filmom o običnom čovjeku punom iznenadnih preokreta i otkrića“. Dva posebna priznanja dodijeljena su dansko-srpskom filmu Flotel Europa redatelja Vladimira Tomića „za izrazito osoban pogled i priču ispričanu preko kućnih snimaka, za perspektivu o životu izbjeglice u plutajućem "hotelu", te za predivnu priču o odrastanju dansko-bosanskog mladića“, te mađarskom filmu Vlak nade redateljice Kláre Trencsényi „za snažnu filmsku viziju, za osjećaj prema likovima i jedinstveni ovjekovječeni trenutak – kada život prelazi iz jedne faze u drugu, a dijete napušta nevinost i radi korak u okrutniji svijet“.

Mali pečat za najbolji film mladog autora do 35 godina mladi žiri u sastavu Karpo Godina, redatelj i direktor fotografije; Dénes Nagy, redatelj i Daina O. Pusić, redateljica i spisateljica, dodijelio je švicarsko-njemačkom filmu Iznad i ispod Nicolasa Steinera. „Ovaj enigmatičan film omogućuje gledatelju da uspori i uroni u život likova s rubova društva koji, u svojim naizgled izgubljenim i besciljnim životima, uspijevaju pronaći divljenje, ljepotu i ljubav“, navodi žiri u obrazloženju odluke. Posebna priznanja dodijeljena su srpskom filmu Abdul i Hamza redatelja Marka Grbe Singha koji „nježno i melankolično prikazuje život dvojice somalskih izbjeglica u Srbiji i njihovo polagano nestajanje iz svijeta koji im je stran“, te hrvatskom filmu Sanja redateljice Nikice Zdunić, obrazloživši kako „samouvjerenost i originalnost ukazuju na talentiranu autoricu snažnog osjećaja za stil i svježeg razumijevanja svoje okoline.“

Žiri Movies That Matter u sastavu Giovanni Giommi, redatelj; Jasna A. Petrović, sindikalistica, aktivistica i feministica i Tea Vidović, sociologinja iz Centra za mirovne studije dodijelio je nagradu Movies That Matter za film koji na najbolji način promiče ljudska prava američkom dokumentarcu Moj Alep redateljice Melisse Langer. Žiri je nagradu filmu dodijelio „zbog njegova autentična prikaza situacije jedne obitelji pogođene ratom. Film je tehnički dobro postavljen i gledatelja ne tjera na plač, nego ga poziva na razumijevanje“ te „slojevito prikazuje nepodnošljivu lakoću postojanja izbjeglica u današnjem svijetu“. Posebna priznanja dodijeljena su britanskom filmu Kod frizera redateljice Iris Zaki kojem priznanje daje “zbog originalna načina progovaranja o arapsko-židovskim odnosima“, te slovenskom filmu Dom Metoda Peveca koji „otvara probleme posttranzicijskih društava bivše Jugoslavije: Bosanaca i Slovenaca“.

Nagradu Teen Dox za najbolji film koji govori o problemima mladih, žiri sastavljen od učenika IX gimnazije u Zagrebu dodijelio je filmu Filharmonija s deponija redatelja Grahama Townsleyja i Brada Allgooda. Žiri je obrazložio da „film ima originalnu i uzbudljivu temu, iskren je i autentičan, a protagonisti su zanimljivi i posebni. Uz njih se osjećamo kao aktivni sudionici radnje.“

Nagrada Mojoj generaciji koju osnivač i direktor ZagrebDoxa Nenad Puhovski dodjeljuje autorima koji su u dokumentaristici prisutni dugo, s kvalitetnim radom, dodijeljena je filmu Don Juan Jerzya Sladkowskog, „zbog sposobnosti da se prepozna i zabilježi svakodnevna priča pojedinca, kojeg nam je lako suditi zbog njegove asocijalnosti u odnosu na zahtjeve tzv. normalnih ljudi, te preokrene u arhetipsku priču o uskogrudnom sistemu ustaljenih navika i očekivanja“ te „zbog ljudskosti i otvorenosti kojima nam daje uvid u nas same“.

Publika 12. ZagrebDoxa je odlučila da je najbolji film kojem odlazi HT nagrada publike U suton života, redatelja Sylvaina Biegeleisena.

Na dvanaestom izdanju ZagrebDoxa prikazano je više od 160 filmova u 17 programa, festival je posjetilo više od 160 gostiju iz cijeloga svijeta, a za velik broj projekcija tražila se karta više. ZagrebDox se održava uz potporu Grada Zagreba, Hrvatskog audiovizualnog centra i programa Kreativna Europa – Potprograma MEDIA. Hrvatski Telekom generalni je sponzor ZagrebDoxa već jedanaestu godinu zaredom. Više informacija potražite na službenoj stranici festivala.

Naslovne fotografije: Đuro Gavran; Nikica Zdunić; s lijeva - Klára Trencsényi i Sara Rüster (primila nagradu u ime  Jerzya Sladkowskog), doljnji red - Metod Pevec, Nikica Zdunić, Đuro Gavran i Leon Rizmaul. Autor fotografija je Julien Duval.
 

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.