Filmovi Pavla Štaltera na 5. Večeri animacije u kinu Tuškanac

U srijedu, 30. svibnja u 19 h u maloj dvorani kina Tuškanac prikazivat će se filmovi Pavla Štaltera. Naslove je odabrala redateljica i animatorica Ana-Marija Vidaković koja će dati uvod u filmove. Program traje 48 minuta, a ulaz je besplatan. 

Na programu su filmovi Peti (1969.), kojeg je Pavao Štalter korežirao s Brankom Ranitovićem, Sedam plamenčića (1975.), Ivica i Marica (1980.), Kuća br. 42 (1984.) te Posljednja stranica (1987.). 

Trajanje projekcije je oko 48 minuta, a uvod u filmove dat će redateljica i animatorica Ana-Marija Vidaković

Projekt Večeri animacije organizira ASIFA Hrvatske uz podršku Hrvatskog filmskog saveza, Kina Tuškanac, producenata iz Hrvatske i financijsku podršku Hrvatskog audiovizualnog centra. Više informacije o Večerima animacije možete saznati na službenoj stranici te na Facebooku

Pavao Štalter s crtanim se filmom prvi put susreće kao scenograf, 1958. godine, kad radi na filmu Balada, autora Ive Vrbanića. Kao režiser debitira 1964. godine u suradnji sa Zlatkom Grgićem, s kojim realizira svoj prvi autorski film Peti, prema vlastitom scenariju. Godine 1967. nastaje opet prema vlastitom scenariju, film Kutije, a 1970. završava, u suradnji s Brankom Ranitovićem, film Maska crvene smri, u kojem je, po prvi put na ovim prostorima, upotrebljena tehnika animacije slikanih površina.

Istraživanje primjene slikarskih tehnika u animiranom filmu obilježava sve njegove filmove: seriju jednominutnih tzv. 'minića' (Duša, Kubus i Konj), Sedam plamenčića i film Kuća br. 42, rađen prema staroj zagrebačkoj fotografiji, u kojem se koristi izravnim nanošenjem boje na cel, što stvara dojam prostornosti i tehnike kolaža. Film se smatra jednim od zadnjih klasičnih ostvarenja Zagrebačke škole crtanog filma.

Godine 1986. prema vlastitom scenariju i crtežima slovenskog ilustratora Marijana Mančeka radi film Ogledalce, a 1987. godine prikazuje svoj animirani film Posljednja stanica, režiran prema scenariju Pere Kvesića.

Osim po vlastitom autorskom radu, Pavao Štalter je poznat i po suradnji s drugim istaknutim autorima Zagrebačke škole; kao scenograf sudjelovao je na pedesetak animiranih filmova. Posebno se izdvaja njegova višegodišnja suradnja sa Zlatkom Bourekom (Mačka, Love Story, Wiener Blut), te Zlatkom Grgićem, Zdenkom Gašparovićem i Milanom Blažekovićem (četvrta sezona serije Profesor Baltazar). Dobitnik je niza značajnih domaćih i inozemnih nagrada i priznanja i bio je član upravnog vijeća Animafesta.

Naslovne fotografije: scene iz filmova Pavla Štaltera

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.