Chris Marcich u Odboru EFAD-a

Članovi EFAD-a (Europskog udruženja ravnatelja filmskih fondova i centara) okupili su se na virtualnom sastanku Glavne skupštine, 21. rujna, kako bi izglasali novi Odbor te ustanove na period od tri godine. Novih 11 članova Odbora je odabrano, a među njima je i ravnatelj HAVC-a, Chris Marcich. 

Kao i na dosadašnjih nekoliko sastanaka u posljednjih šest mjeseci, članovi EFAD-a nastavili su raspravljati o najboljim mjerama za podupiranje audiovizualnog sektora tijekom krize i stvaranje najboljih mogućih uvjeta za njegov oporavak (popis mjera filmskih fondova potražite na ovoj poveznici). Raspravljalo se o zajedničkim izazovima i problemima s kojima se sektor suočava, te je istaknuta potreba za uvođenjem kako regulatornih tako i mjera financiranja na nacionalnoj i europskoj razini. Zaključeno je da je od neophodne važnosti razviti niz preporuka koje će audiovizualnu industriju učiniti otpornijom i spremnijom iskoristiti prilike – naročito u vrijeme kad se okolnosti u audiovizualnom sektoru mijenjaju na svjetskoj razini. To će se djelovanje voditi glavnim ciljevima povećanja kulturne raznolikosti i podupiranja neovisnosti europskog audiovizualnog sektora, a bit će poduprto glavnim principima izraženima u EFAD-ovoj Strateškoj izjavi (Vision Paper) sastavljenoj u veljači ove godine.  

"Ovim putem još snažnije ćemo djelovati na ostvarivanju naših ciljeva na europskoj razini. Izazovi su veliki, na nama je da osiguramo budućnost sektora. Pitanje je ne samo financijskih resursa nego i zakonodavnog okvira kojim se svi moramo voditi. Posebne potrebe i interesi manjih država članica su nam prioritet.", izjavio je tim povodom ravnatelj HAVC-a Chris Marcich

Novoizabrani Odbor u idućih će nekoliko tjedana izabrati i novog predsjednika i potpredsjednika EFAD-a. Popis svih članova Odbora dostupan je na ovoj poveznici

Na nacionalnoj razini, članovi su izrazili zahvalnost svojim vladama na činjenici da su dokazale i poduprle važnost javnih sredstava pružanjem pomoći sektoru, čime pomažu ublažiti učinke krize. 

Na europskoj razini, članovi EFAD-a pozivaju institucije Europske unije da poduzmu mjere kako bi povijesni paket pomoći EU (Next Generation EU) doista mogao pružiti konkretnu pomoć audiovizualnom sektoru, posebice u vidu osiguravanja proračunskih sredstava i pružanja jasnih smjernica o tome kako taj paket mjera može pogodovati audiovizualnom sektoru unutar pojedinih zemalja članica. Trebalo bi pojačati program MEDIA udvostručenjem njegova budžeta potrebnog za pružanje potpora europskim koprodukcijama i njihovoj distribuciji na svih platformama. Također je potrebno jasnije definirati kako bi i drugi programi financirani od strane EU-a (Obzor Europa, Digitalna Europa, strukturni fondovi i dr.) u praksi mogli pridonijeti jačanju audiovizualnog sektora. 

Ukupno gledano, potreba za suradnjom u filmskom i audiovizualnom sektoru na europskoj razini veća je no ikada. Konkretno, zahvaljujući politikama potpore, europske nezavisne produkcijske kompanije i autori imaju priliku kapitalizirati mogućnosti koje se otvaraju uslijed sve većeg zanimanja publike diljem svijeta za djela dostupna putem servisa za streaming

Dva dana nakon roka za prenošenje revidirane Direktive EU-a o audiovizualnim medijskim uslugama u nacionalno zakonodavstvo, članovi EFAD-a također su istaknuli potrebu za brzim i ambicioznim prenošenjem tih smjernica u zemljama članicama, kao i za učinkovitom dugoročnom implementacijom u praksi. Kriza je pokazala da nikada nije bilo hitnije iskoristiti mogućnosti predviđene Direktivom, koje online servisima i uslugama omogućuju sudjelovanje, kako u financiranju tako i u promociji europskih djela. Članovi EFAD-a ustvrdili su da će većina zemalja članica implementirati pristojbe i/ili obvezu investiranja za VoD servise, kako bi se stvorili ravnopravniji uvjeti na tržištu i potpomoglo održavanje jake europske nezavisne produkcijske scene.  

Odgovornost za uvođenje odredbi i uvjeta za podupiranje europske nezavisne produkcije počiva na državama članicama, dok Europska komisija i dalje može aktivno djelovati na lakšoj implementaciji Direktive, putem preciznog monitoringa i aktivnosti izvještavanja, jačanja administrativne suradnje između donositelja odluka i filmskih fondova, te koristeći instrumente potpore kao što su baza podataka europskog filma Lumiere Vod (za izračun poštivanja kvote od 30 posto europskog sadržaja na VoD platformama i klasifikaciju europskih djela). 

Članovi EFAD-a pozvali su zemlje članice koje imaju stratešku ulogu "zemlje podrijetla" – čime određuju pravila koja se primjenjuju u drugim članicama EU-a – da budu što ambicioznije i konkretnije kad je u pitanju definiranje podrijetla i obveznih kvota u njihovim nacionalnim zakonodavstvima. Ta su pravila ključna za održavanje vidljivosti velike raznolikosti europskih djela i privlačenje veće publike. 

Sve ostale informacije potražite na njihovim službenim stranicama

Naslovne fotografije: Chris Marcich (*autor fotografije je Sanjin Kaštelan); EFAD logo

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.