Animation goes MSU! donosi 16 animiranih radova na Medijskoj fasadi MSU-a

Program Animation Goes MSU!, koji najavljuje i prati ovogodišnji Animafest Zagreb te već četvrtu godinu na medijskoj fasadi Muzeja suvremene umjetnosti izlaže ponajbolje svjetske radove site-specific animacije, počinje u utorak 26. svibnja i prikazivat će se od 19 do 24 sati do konca festivala.

Animation Goes MSU! predstavit će šesnaest animiranih radova međunarodnih i domaćih umjetnika na Medijskoj fasadi MSU-a. Radove su odabrali kustosica MSU-a Leila Topić i umjetnički ravnatelj Animafesta Daniel Šuljić, a karakterizira ih raznolikost autorskog pristupa animaciji ali i inovativna prilagodba već postojećih radova trodijelnoj Medijskoj fasadi MSU-a. 

Novi Zagreb tako će postati poligon za radove svjetskih novomedijskih ikona poput Maxa Hattlera, koji je osim autorskih projekata s podjednakim uspjehom radio i za IKEA-u, Amnesty International ali i Basement Jaxx, kao i za film jednog od domaćih majstora stripa i ilustracije Danijela Žeželja, koji na Medijskoj fasadi predstavlja inačicu svojeg filma Thousand. U dijalogu između figuracije i apstrakcije djeluje Max Hattler, mladi njemački multimedijski umjetnik čiju je pažnju zaokupilo poigravanje uzorcima južnoameričkog indijanskog plemena Wayuu. Globalno prepoznata slika podizanja američke zastave na Iwo Jimi i njena dekonstrukcija i ponovna rekontekstualizacija tema je kojom se bavi američki umjetnik John Gage.

Dekonstrukcija portreta priznatih hrvatskih umjetnika tema je interaktivnog animacijskog projekta Tomislava Mikulića, koji nudi angažiranom promatraču mogućnost snimanja njegova animiranog filma pod posebnim kutom fotografskog objektiva koji rezultira fotografijama spomenutih portreta koji su inače nevidljivi golim okom. Simona Galizia tek je završena studentica animacije koja filmom Cycle predstavlja svakodnevne radnje koje se ponavljaju u vremenu, dok se Stjepan Milas, također mladi student animacije, poigrava kontrastima i intenzitetima boja kako bi vizualizirao jednostavnu misao o pticama koje su nam vidljive tek kada drveće izgubi svoje lišće. Apstraktna animacija prostor je slobode koji rado prisvajaju Ola Wasilewska, Maja Kalogera i Sabrina Schmid, razvijajući svaka svoj individualni i zaokruženi vizualni rječnik.

Nikki Schuster animira dijelove biljaka u radu naslovljenom Microphobia, dok meditaciju o jutarnjoj kavi donosi istoimeni rad Tracy Miller-Robbins. Korejska autorica Yunjung Jang predstavlja dojmljivu animaciju pijeskom posredstvom koje prenosi uspomene i sjećanja korejske starice, dok je materijalnost filmske vrpce kao medija nadahnula rad Sprockets australskog umjetnika Dirka de Bruyna. Trodijelnu podjelu fasade u potpunosti je iskoristio mladi slovenski autor Damir Grbanović pripovijedajući šaljivu zgodu o lovu na veliku ribu mladića i djevojke, a jednako je duhovita i dvominutna animirana vinjeta Gimnastika za starije osobe Nikole Uršića. Izbor ovogodišnjih projekcija na fasadi zatvara animirana apstrakcija hrvatskog umjetnika s novozelandskom adresom Ivana Mršića u kojoj jednostavni elementi postupno prerastaju u sve složenije i dinamičnije apstraktne forme, navodi kustosica leila Topić. 

Popis svih radova koji će se moći vidjeti na medijskoj fasadi MSU-a u okviru projekta Animation goes MSU:

1001, Danijel Žeželj (Hrvatska)
–O|, Max Hattler (Venezuela/Velika Britanija/Njemačka)
Scratch, John Gage (SAD)
Portreti od niti, Tomislav Mikulić (Australija)
Ciklus, Simona Galizia (Italija)
Skitnice, Stjepan Milas (Hrvatska)
Dragi Claude, Maja Kalogera (Francuska)                                                                    
Fiziologus, Ola Wasilewska (Poljska)
Apstraktne izjave, Sabrina Schmid (Velika Britanija)
Jutarnja kava, Tracy Miller-Robbins (SAD)
Predivan dan – sjećanje, Yunjung Jang (Južna Koreja)
Mikrofobija, Nikki Schuster (Njemačka/Austrija/Južnoafrička Republika)
Veliki ulov, Damir Grbanović (Slovenija)
Gimnastika za starije osobe, Nikola Uršić (Hrvatska)
Zupčanici, Dirk de Bruyn (Australija)
Jezik mimike, Ivan Mršić (Novi Zeland)

Naslovne fotografije: radovi Nikki Schuster i Simona Galizia

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.