69. Međunarodni filmski festival u Berlinu

Na 69. izdanju Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, koje će se održati od 7. do 17. veljače 2019. godine, svjetsku će premijeru imati dugometražni filmovi Bog postoji, njeno ime je PetrunijaŠavovi, manjinske hrvatske koprodukcije. Osim toga, najbolje svjetske kratkometražne filmove u Berlinu će ocjenjivati Puljanka s londonskom adresom Vanja Kaluđerčić.

Glavni natjecateljski program: Bog postoji, njeno ime je Petrunija

Filmovi odabrani u glavni natjecateljski program obuhvaćaju sadašnje i buduće smjerove kretanja 'sedme umjetnosti', a gledateljima nudi uvid u bogatstva filmskog stvaralaštva iz cijelog svijeta. Selektor glavnog natjecateljskog programa je direktor festivala Dieter Kosslick, a najboljim filmovima dodjeljuju se Zlatni i Srebrni medvjedi. 

Dugometražni igrani film Bog postoji, njeno ime je Petrunija makedonske redateljice Teone Strugar Mitevske, nastao u makedonsko-belgijsko-slovensko-hrvatsko-francuskoj koprodukciji. Hrvatski koproducent filma je zagrebački Spiritus movens. 

Radnja filma, čija će se svjetska premijera održati upravo na Berlinaleu, odvija se u gradu Štipu u istočnoj Makedoniji gdje svakog siječnja lokalni svećenik u rijeku baci drveni križ koji izranjaju stotine muškaraca. Onoga tko ga izroni pratit će sreća i uspjeh. Ovaj put za križem je zaronila i Petrunija te ga uspijeva ugrabiti prije drugih. Njeni suparnici su bijesni. 

'Na samom snimanju filma imali smo dva glumca Ljiljanu Bogojević i Maria Knezovića, a umjetničko-tehnički dio ekipe koji je sudjelovao na snimanju su snimatelj tona Hrvoje Petek, boomer Vilim Novosel, key grip Josip Mataušić, scenski radnik Branko Cavrić i električar Dario LaljekŽeljka Burić kao art director i Marina Redžepović kao casting direktorica. Također smo tehnički poduprijeli film s rasvjetnom opremom koja je došla iz Lav rasvjete. Snimanje je proteklo vrlo skladno iako se snimalo u dosta teškim uvjetima zbog vrlo niskih temperatura. Nadam se da će film imati domaću premijeru na Festivalu u Puli, a onda ćemo ga plasirati na ostale domaće festivale te u kina krajem godine.' izjavila je Zdenka Gold, hrvatska koproducentica filma. 

U sklopu glavnog natjecateljskog programa svoju svjetsku premijeru imat će i film njemačke redateljice Angele Schanelec Bio sam kod kuće, ali (Ich war zuhause, aber, I Was at Home, but) nastao u njemačko-srpskoj koprodukciji (Nachmittagfilm i Dart Film & Video) koji je dijelom sniman u Istri na lokacijama u naselju Slum te u parku prirode Učka. Hrvatski dio ekipe čine: izvršni producent Tibor Keser, snimatelj tona Hrvoje Radnić, asistent produkcije Jan Herenčić, a servisna produkcija je bio Paradoks iz Zagreba. Nastanak filma su podržali Istarska filma komisija te općina Lanišće. Film prati priču 13-godišnjeg dječaka koji nestane na tjedan dana. Nakon povratka, dječak ne zna ili ne želi objasniti što je tražio i gdje je bio. Majka i učitelji pretpostavljaju da ga je na bijeg ponukala očeva smrt, ali dječakovo ponašanje se ne može u potpunosti time objasniti... 

Dodajmo kako će najbolje svjetske kratke filmove u Berlinu ocjenjivati Puljanka s londonskom adresom Vanja Kaluđerčić - filmska menadžerica i selektorica brojnih filmskih festivala, a sada direktorica akvizicija velikog filmskog streaming servisa i distributera MUBI. 

Panorama: Šavovi

Panorama je program Berlinalea posvećen novim filmovima etabliranih redatelja, debitantskim filmovima i otkrićima, a srce programa čine filmovi s jakim autorskim vizijama. Filmovi prikazani u tom programu konkuriraju za osam prestižnih nagrada, od kojih je najznačajnija Panorama Audience Award – nagrada koju dodjeljuje više od 20 000 posjetitelja Berlinalea.

Dugometražni igrani film Šavovi srpskog redatelja Miroslava Terzića nastao je u srpsko-slovensko-hrvatsko-bosanskoj koprodukciji, a hrvatski koproducent filma je također Spiritus movens. 

Šavovi se bave temom tek rođenih beba nestalih iz bolnica u Beogradu koje su godinama, prema svjedočenju stotina roditelja, proglašavane mrtvima, a zapravo prodavane na usvajanje. Scenarij za film inspiriran je svjedočenjem jedne od majki koja vjeruje da joj je dijete oteto. Nakon što je godine provela na sudovima i općinama pokušavajući dokazati svoju sumnju, vjeruje da je konačno, nakon dva desetljeća potrage i borbe, uspjela pronaći svog nestalog sina – mladića od 20 godina koji živi sa svojom novom obitelji u okolici Beograda. 

Scenarij potpisuje Elma Tataragić, direktor fotografije je Damjan Radovanović, zapažen po radu na filmu Ničije dijete Vuka Ršumovića, montažerka Milena Z. Petrović, a autorica glazbe Aleksandra Kovač. Hrvatska koproducentica filma je Zdenka Gold (Spiritus movens), a uz nju na filmu su radili scenografkinja Ana Buljan, Zoran Vujić, glumica Ksenija Marinković, asistentica produkcije Branka Rušnov i mnogi drugi. Film je nastao pod okriljem producenata Uliksa FehmiuaMilene Trobozić Garfield (West End Production) iz Srbije, te je financijski podržan i od strane Eurimagesa. 

Hrvatski audiovizualni centar na Europskom filmskom sajmu

U sklopu festivala održava se i sajam audiovizualne industrije Europski filmski sajam (European Film Market, EFM). Hrvatski audiovizualni centar na sajmu će imati svoj štand u muzeju Martin-Gropius-Bau, gdje će zainteresirani festivalski selektori, distributeri i ostali filmski profesionalci moći dobiti sve informacije o suvremenoj hrvatskoj kinematografiji. Za potrebe promocije i plasmana izdana je i posebna publikacija New Croatian Features & Shorts usmjerena na promociju i plasman novijih hrvatskih naslova svih rodova i vrsta.

U sklopu sajma organizirane su i projekcije filmova Dnevnik Diane Budisavljević Dane BudisavljevićMoj dida je pao s Marsa Marine Andree Škop i Dražena Žarkovića te F20 Arsena Antona Ostojića. Projekcije su namijenjene distributerima, selektorima, kupcima i ostalim filmskim profesionalcima.

69. izdanje Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu održat će se od 7. do 17. veljače 2019. godine, a više informacija o programu potražite na njegovoj službenoj stranici

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.