Preskoči na glavni sadržaj

Sve je spremno za 12. izdanje Festivala 25FPS

Dvanaesto izdanje Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa 25 FPS održat će se od 29. rujna do 2. listopada. Program će se odvijati u zagrebačkom kinu SC, Francuskom paviljonu, dvorani MM i Teatru &TD, nakon čega izbor filmova gostuje u riječkom Art-kinu Croatia 6. i 7. listopada. Ulaz na sve programe Festivala je slobodan.

Festival 25 FPS i ove godine u svojim programima donosi raznovrstan izbor najuzbudljivijih eksperimentalnih, inovativnih i umjetničkih filmova. U konkurenciju su ove godine uvrštena 24 filma koje su među 1462 prijavljena rada izabrali Sanja Grbin, Mario Kozina i Marina Kožul, izbornici programa.

Filmovi će se prikazivati u pet programskih i tematskih blokova koji će na najbolji način istaknuti pojedinačne idejne i estetske preokupacije autora. U konkurenciji za festivalske nagrade nalaze se dva rada hrvatskih autora: Sve bih ostavio ovdje Ivana Faktora koji tijekom četiri godišnja doba kroz prozor bilježi svijet oko sebe malom DV-kamerom i Pokretni elementi Marka Tadića, film o kreativnim procesima koji vode do stvaranja umjetničkih djela. Film je zamišljen kao hommage autorima i filmovima nastalima u zlatno doba Zagrebačke škole crtanog filma te se dijelom koristi vizualnim jezikom specifičnim za 60-e i 70-e godine 20. stoljeća.

Tu je i novi film britanskog autora Bena Riversa čiji se film Daleka epizoda nalazi u programskom bloku kojim se otvara 12. Festival 25 FPS; britanska umjetnica Jodie Mack predstavlja Nešto među nama, studiji koreografiranog pokreta svjetlucavih drangulija i ukrasa koji u konačnici tvore glamurozni balet u punom sjaju 16mm filmske vrpce; korejska autorica Hayoun Kwon potpisuje film 489 godina, prijepis svjedočanstva bivšeg vojnika u Južnoj Koreji koji priča o svojim iskustvima s istraživačke misije i nevjerojatnom otkriću iz polja prepunog mina koje je postavila J. Koreja ne zabilježivši gdje.

Raznovrsnosti pristupa temama i filmskim tehnikama pridonijet će znanstveno-fantastični i psihotropični imaginarij Nered, film američkog multimedijskog umjetnika Petera Burra, Ništa ne može biti bez duhova, film Rainera Kohlbergera rađen bez kamere i filma koji i takav žestoko napada ljudski sustav percepcije te Rhus Typhina, film A. Moralesove i G. Bagdasarova nastao uz pomoć Labodobleovog  eksperimenata s prirodnim (organskim) razvijačem filma koji je odgovoran i za nelinearnu strukturu filma.

Dašak dalekih krajeva i civilizacija konkurencijom će pronijeti Grad Maja meksičkog redatelja Andrésa Padille Domene, film s ruba znanstvene fantastike i dokumentarca koji raščlanjuje imaginarij majanske kulture i njihov identitet danas, te Prizori iz crtaćeg bloka indijskog redatelja Amita Dutte, poznatog i cijenjenog po osebujnom stilu filma ukorijenjenom u indijskoj estetici i osobnoj simbolici što u konačnici rezultira vizualno bogatim i akustički poticajnim slikama.

Višestruki nastupi Brucea McClurea u programu Expanded Cinema 

Pored programa konkurencije, 12. Festival 25 FPS pripremio je svoje stalne programe – Žiri predstavlja, Ode filmu, Expanded Cinema, Refleksi te predstavljanja knjiga, razgovore s autorima i posebne projekcije.

Tročlani žiri ove godine čine američka umjetnica i filmska autorica Deborah Stratman, britanski umjetnik, kustos i pisac George Clark te srpski filmski autor i pjesnik Dane Komljen. Osim što će odlučivati o najboljim filmovima, članovi žirija će već tradicionalno publici predstaviti pomno kurirane programe kojima otkrivaju izvore vlastite inspiracije i filmske metodologije. 

Program Expanded Cinema, koji putem izvanrednih izvedbi spaja filmski zvuk i sliku, ali i filmsku i glazbenu publiku, ove će godine obilježiti niz izvedbi svjetskog prvaka proširenog filma Brucea McClurea, neotkriveni misterij Tetraplan slovenske eksperimentalno-filmske skupine Om Produkcija i raskošna projekcija filma Engram povratka autora Daïchija Saïta uz nastup uživo montrealskog glazbenika Jasona Sharpa.

Njujorški umjetnik, eksperimentalni filmaš i performer Bruce McClure drugi put nastupa na 25FPS-u, te će publici predstaviti tri večeri projekcijskih performansa pod skupnim nazivom Zveckanje kostima. McClure će u Teatru &TD oživjeti dva starija rada, iz 2006. i 2009. godine, kroz dva polusatna performansa s tri 16-milimetarska projektora, u Francuskom paviljonu izvest će jednosatni performans uživo s dva 16-milimetarska projektora, dok će u Kinu SC izvesti site-specific projekcijski performans s dva u kabini zatečena 35-milimetarska projektora, dva u dvorani postavljena 16-milimetarska projektora i dva stroboskopa.

Prvi put nakon izvedbe 1985. godine na MAFAF-u, Međuklupskom i autorskom festivalu amaterskog filma u Puli, domaća će publika u Kinu SC moći pogledati zahtjevnu rekonstrukciju slovenske eksperimentalne baštine – Tetraplan. Polusatni rad slovenskog kolektiva OM Produkcija iz 1981. godine izvest će Amanda Fior Daliso uz pomoć četiri 16-milimetarska projektora, jedne superosmice i četiri projekcionista. Tetraplan se izvodi kao hommage Ivanu Ladislavu Galeti i Tomislavu Gotovcu.

Daïchi Saïto, Japanac s montrealskom adresom, ove godine predstavit će se vlastitim filmom Engram povratka, raskošnim 35-milimetarskim metafizičkim putopisom u sinemaskopu koji će improvizacijskom izvedbom uživo uglazbiti montrealski bariton i bas-saksofonist Jason Sharp

Programe i događanja Festivala 25 FPS podržava Hrvatski audiovizualni centar, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, Zaklada Kultura nova, Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, Studentski centar Kultura promjene, Ministarstvo kulture RH, Francuski institut, Art-kino Croatia. Raspored događanja i više detalja o programima potražite na službenoj festivalskoj stranici.
 

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.