Preskoči na glavni sadržaj

Sedmo izdanje festivala 25 FPS traje od 20. do 25. rujna

U utorak, 20. rujna počinje sedmo izdanje 25 FPS-a, Internacionalnog festivala eksperimentalnog filma i videa. Na Festivalu će biti prikazani filmovi u pet programskih cjelina - Konkurencija, Žiri predstavlja, Hrvatski fokus, Kino 16 i Expanded Cinema. Svi programi sedmog 25 FPS-a besplatni su, a publika će imati priliku pogledati nagrađene radove još jednom posljednjeg dana festivala, u nedjelju 25. rujna. Mjesto događanja je zagrebačko Kino SC.

Festivalska KONKURENCIJA ima za zadatak detektirati aktualne trendove i dostignuća suvremene eksperimentalne produkcije. Natjecateljski program čine 33 filma raznolikih tema, filmskih tehnika i izvedbi, a ove godine u njemu sudjeluje velik broj mladih autora, prvenstveno iz Europe i Amerike te zavidan broj autora čiji su se filmovi prikazivali na minulim festivalskim izdanjima. O najboljim filmovima iz programa konkurencije odlučivat će dva žirija: glavni žiri, koji ocjenjuje natjecateljske programe i prikazuje svoje programe publici, i žiri kritike, kojim se nastavljaju nastojanja za kritičkim promišljanjem eksperimentalnog filma. Uroš Živanović, redatelj i filmski kritičar, Sunčica Fradelić, videoumjetnica, i Leonida Kovač, kustosica i povjesničarka umjetnosti, ove će godine donijeti zajedničku odluku o najboljem filmu po izboru kritike.

Američki autor Ben Russell, austrijska videoumjetnica i jedna od najboljih svjetskih grafičkih dizajnerica Tina Frank te domaća filmska teoretičarka i umjetnička direktorica festivala Filmske mutacije Tanja Vrvilo žirirat će glavni program. Uz procjene, mišljenja i nagrade članova žirija, 25 FPS donosi i njihove programe. Ben Russell, plodni autor, putnik, predavač, ljubitelj noisea, često spominjan kao etnografski eksperimentalist, predstavlja vrlo zanimljiv program U potrazi za vidom, koncentriran oko njegovog novog filma Trypps #7 (Badlands). Tina Frank – slavna svjetska dizajnerica koja je pomogla oblikovati lice suvremene eksperimentalne elektroničke glazbe, prije svega izdanja etikete Mego predstavlja program Grafički filmovi – niz radova koji govore različitim grafičkim jezicima, a Tanja Vrvilo predstavlja program Kratki organon za filmsko oko koji donosi prvu hrvatsku projekciju japanskog filma Za moje skršeno desno oko (For My Crushed Right Eye, 1968) autora Toshia Matsumota koji se projicira s čak tri 16 mm projektora.

HRVATSKI FOKUS program je koji funkcionira kao neformalna konkurencija i prikazuje najzanimljivije recentne hrvatske radove domaćoj publici i stranim kustosima. U Hrvatskom fokusu gledat ćemo Nogomet Ane Hušman – film nastao na vrpci nagrade Fujifilm s 25 FPS-a 2009. Film donosi jednu veliku nogometnu priču o najslavnijem svjetskom golu u čijoj rekonstrukciji sudjeluju brojni akteri naše scene. Dalibor Barić je iznimno plodan i svestran mladi autor i donosi svoj novi animirano-eksperimentalni film The Spectres of Veronica. Ivan Faktor  u Pustari daje uvid pravog veterana eksperimentalne scene u jedan zanimljiv društvenopovijesni fenomen, ravničarsku pustaru, koji nadograđuje osobnim pričama i prekrasnom kamerom Vedrana Šamanovića. Josip Šćurec – koji je ovih dana zauzet organiziranjem Međunarodnog susreta filmskih laboratorija u MM-u – jedan je od inicijatora i začetnika Klubvizije, jedinstvenog domaćeg filmskog laba koji njeguje materijalnost vrpce. Njegov je film Oio predstavnik filmske priče, mali 16 mm performerski biser.

KINO 16 nova je programska cjelina srednjometražnih naslova koje je teško svrstati u poznate žanrovske kategorije. John Price u filmu Home Movie snimke svoje djece maestralnom ručnom obradom pretvara u svjetlosnu ekspresiju koja se doživljava kao psihodelična fantastika, Thom Andersen u filmu Get Out of The Car iz uličnih fragmenata Los Angelesa stvara simfoniju velegrada u raspadanju, Olivia Rochette i Gerard-Jan Claes u Because We Are Visual od snimki anonimnih internetskih videodnevnika stvaraju tipičan dokumentarac netipične lirske kvalitete, Ben Rivers predstavlja se filmom Slow Action - bastardnom formom znanstveno-fantastičnog dokumentarca, a Mara Mattuschka radom Burning Palace izaziva vizualno i konceptualno bizarno-fascinantnim spojem politike identiteta, plesa i seksualnih aluzija u maniri Davida Lyncha. EXPANDED CINEMA produkcijski je najintrigantniji dio festivala 25 FPS, program s kojim se započelo prije tri godine, a ove su se godine stvorili i potrebni tehnički uvjeti za izlaganje legendarne, inspirativne, citirane i ključne svjetlosne instalacije Anthonya McCala Line Describing a Cone.

Tri su popratna događanja festivala 25 FPS: Međunarodni sastanak filmskih laboratorija (21.-24.9.) koji se odvija kao satelitsko festivalsko događanje, izložba Proširena fotografija autora Vladimira Kanića koja će se moći razgledati u predvorju Kina SC za vrijeme trajanja festivala te projekcija prvog hrvatskog stereoskopskog, 3D eksperimentalnog filma Arheo 29 autora Vladislava Kneževića.

Organizatorice i selektorice Festivala 25 FPS su: Marina Kožul, Mirna Belina i Sanja Grbin. Svi programi sedmog 25 FPS-a su besplatni.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.