Preskoči na glavni sadržaj

Počinje jubilarni 15. Liburnia Film Festival

Od 21. do 25. kolovoza na maloj Ljetnoj pozornici u Opatiji gleda se presjek recentne hrvatske dokumentarističke produkcije. U konkurenciji za sedam festivalskih nagrada nalaze se 22 filma, četiri filma produkcijske kuće Restart bit će prikazana izvan konkurencije, a nekoliko naslova iznenađenja posjetitelje očekuje na popodnevnim projekcijama u Vili Antonio.

Na Liburniju stiže i dobitnik Velike zlatne arene za najbolji film Pulskog filmskog festivala, Kratki izlet autora Igora Bezinovića. Film će biti prikazan u pretprogramu 15. Liburnia Film Festivala, u subotu 19. kolovoza u 21 sat, i to na atipičnoj lokaciji koja nadograđuje nadrealnu atmosferu filma. Riječ je o ex Motelu Panorama na Preluku kraj Rijeke, prostoru koji će u bliskoj budućnosti postati Mediteransko edukacijski komorski centar inovacija Hrvatske gospodarske komore - Županijske komore Rijeka a zasad egzistira kao podsjetnik na arhitekturu socijalizma i neki davni turizam.

Od filmova već etabliranih i LFF-ovoj publici dobro znanih autora u redovnom programu izdvaja se svjetska premijera novog dokumentarca Nebojše Slijepčevića Dragi susjedi čiji su susjedi iz naslova tražitelji azila iz zemalja Afrike i Bliskog istoka te 'stari Zagrepčanci'. U Opatiju stiže i nagrađivani Oni samo dolaze i odlaze Borisa Poljaka, svojevrsno zaključenje trilogije čija su prva dva dijela, Splitski akvarel i Autofocus, osvojila LFF-ove nagrade za najbolji film. Na programu je i novi uradak Roberta Tomića Zubera Život od milijun dolara, dokumentaciju jedne od medijski najeksponiranijih humanitarnih kampanja, one za liječenje Nore Šitum. Slovenski redatelj Matjaž Ivanišin i poznati hrvatski autor Rajko Grlić snimili su film Svaka dobra priča je ljubavna priča o ljubavnom trokutu koji je nadahnuo kazališnu predstavu. Goran Dević donosi 'kavanske razgovore' snimane iz prikrajka (Buffet Željezara), Silvestar Kolbas vrijeme je proveo sa zagrebačkim grafiterima (Simpl) a Marin Lukanović predstavlja se s lirskim hommageom jednoj riječkoj ulici (Pijana ulica).

U konkurenciji je i nekoliko sjajnih kratkometražnih filmova mladih autora i autorica, uglavnom studenata zagrebačke Akademije dramske umjetnosti. After Party Viktora Zahtile autobiografska je zabilješka raskida ljubavne veze koja je na Pulskom filmskom festivalu proglašena najboljim filmom iz Studentskog programa. Bijelo smeće Sunčice Ane Veldić apokaliptičan je prikaz zagrebačkog odlagališta otpada Jakuševac i njegovih prekobrojnih stanovnika – galebova. Kamo idemo Lidije Špegar priča je o zagrebačkoj taksistici, Kika Mirne Zgrabljić prikazuje 'uobičajenu' radnu večer mlade striptizete, Nonna (svjetska premijera) Maria Pućića i LFF-ovog laureata za dizajn zvuka Martina Semenčića viri u noninu sobu a Žene, žene, žene Nikice Zdunić intimne su ispovijesti iz frizeraja. 

Dio autora bavio se društveno angažiranim temama. Jakov Labrović koji je snimao svog brata oboljelog od šizofrenije, prikazuje do koje su ga mjere lijekovi i institucije promijenile (Blink). Zdenko Jurilj proveo je određeno vrijeme uz aktiviste Živog zida na mučnim deložacijama (Dom, hrvatska premijera), Drago Toroman u filmu Izzy portretira 42-godišnjeg invalida s brojnim dijagnozama s kojima se na nekim poljima svog života nosi uspješno a na nekima manje uspješno (svjetska premijera) dok Arijana Lekić - Fridrih filmom Parada gledatelje vodi kroz slavlje 20. obljetnice vojne akcije Oluja te zaključuje da je rat na ovim prostorima još uvijek prilično prisutan. Vedrana Pribačić u Tvornica je naša! bilježi sjećanja radnika ITAS-a iz Ivanca na njihovo herojsko sprečavanje privatizacijske pljačke tvornice te uspostavljanje za Hrvatsku jedinstvenog radničkog dioničarstva, dok Anton Mezulić u Uzdanici portretira mladog 'nabrijanog' političara.

Svjetsku premijeru na festivalu će imati Preko ruba Vladimire Spindler, lirski dokumentarac o prima balerini, dok je Skoro ništa Ane Hušman, eksperimentalni film o suigri prostora koji je prisvojio turizam i prirode u kojoj se on dešava, već prikazan na brojnim festivalima. Publici ovih krajeva vjerojatno će posebno zanimljiv biti Trst, Jugoslavija, talijansko-hrvatsko-bosanska koprodukcija redatelja Alessia Bozzera koja će mnoge podsjetiti na vrijeme kad se preko granice masovno putovalo po komadić kapitalističkog sna (hrvatska premijera). 

Izvan konkurencije bit će prikazana četiri filma nastala u produkciji suorganizatora festivala, zagrebačke produkcijske kuće Restart. U sklopu Restartove Škole dokumentarnog filma nastali su All good things Jasmine Beširević (festivalska premijera) i Lovačka sreća Maje Alibegović. Moj život bez zraka Bojane Burnać već iza sebe ima bogatu međunarodnu festivalsku karijeru, isto kao i novi film nekadašnje članice LFF-ovog žirija Petre Seliškar, Moj svijet je naopačke.

LFF filmu posvećuje brojne razgovore i edukacije: radionice Filmska početnica za najmlađe (Restart) i Prvi put snimam za filmske amatere (Filmaktiv) te, po prvi put, radionicu u sklopu projekta medijskog opismenjavanja srednjoškolaca Razmišljaj filmom (Restart). Također, u festivalskom 'corneru', Caffe baru Eugenian, svakog će se dana s autorima filmova u programu razgovarati na Kavi s autorom.

Organizatori najavljuju i bogat off program u opatijskoj Vili Antonio u sklopu kojeg će biti prikazan i jedan od najuspješnijih hrvatskih dokumentaraca na kino-blagajnama, Gazda Daria Juričana. On će, zajedno sa scenaristom filma Sašom Paparellom, održati case study 'Kako se postaje gazda'. 

15. Liburnia Film Festival organizira udruga Liburnia film festival, suorganizatori su Restart i Udruga Delta a partner Festival Opatija. Prijatelji festivala su Filmaktiv, Institut dokumentarnog filma iz Praga i Balkan Documentary Center. Program sufinanciraju Grad Opatija, Hrvatski audiovizualni centar, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Turistička zajednica grada Opatije, Primorsko-goranska županija te ACI marina Opatija.

Sve ostale detalje o LFF-u možete saznati na njihovoj službenoj ili Facebook stranici

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.