Preskoči na glavni sadržaj

Gostovanje Thomasa Elsaessera na Akademiji dramske umjetnosti

Predavanje njemačkog filmskog teoretičara i povjesničara filma Thomasa Elsaessera pod nazivom 'The Found Footage Film as Historical Challenge, Testimony and Aesthetic Attraction' održat će se u ponedjeljak, 26. lipnja 2017. godine u 19 sati na pozornici Akademije dramske umjetnosti (Trg maršala Tita 5, Zagreb). Predavanje će biti popraćeno projekcijom filma The Island Sun.

Thomas Elsaesser profesor je emeritus na Odsjeku za medije i kulturu Sveučilišta u Amsterdamu. Od 2006. do 2012. godine radio je kao gostujući profesor na Sveučilištu Yale, a trenutno predaje na Sveučilištu Columbia u New Yorku. Objavio je velik broj radova na temu filmske povijesti, teorije filma, novih medija te instalacijske umjetnosti. Unuk je poznatog njemačkog arhitekta Martina Elsaessera, jednog od ključnih likova filma The Sun Island.

The Sun Island dokumentira život i karijeru Martina Elsaessera (1884-1957), glavnog arhitekta Frankfurta (Njemačka). Riječ je o dokumentarno-esejističkome filmu o slučajnostima, uništenim životima i posthumnoj slavi, koji se oslanja na jedinstvenu zbirku kućnih snimki, fotografija, pisama te suvremenih intervjua kako bi dokumentirao i dramatizirao ključno razdoblje u obiteljskoj povijest dva nimalo zaboravljena njemačka pionira arhitekture – dizajnera znamenitih građevina i stvaraoca urbanih vrtlarskih nacrta. Radnja filma odvija se u Frankfurtu i Berlinu od 1927. do 1935. godine, tijekom Drugog svjetskog rata, pa sve do danas. Film uključuje povijest frankfurtske Großmarkthalle, znamenitosti građene u internacionalnom stilu, prije i poslije akvizicije od strane Europske središnje banke, nakon čega je zdanje postalo dijelom njenog novog sjedišta. Kroz temu akvizicije povezuju se biografija Elsaessera, Elsaesser-Leberecht Migge obiteljska povijest te burna povijest frankfurtske središnje tržnice. Osim navedenog, The Sun Island govori i o podrijetlu zelenog pokreta; recikliranju, održivosti i životu izvan sustava (off the grid), prije nego li su ove ideje uopće izmišljene.

Predavanje Thomasa Elsaessera

Na marginama dokumentarnog, film napravljen prema pronađenim materijalima (found footage film), koji datira s početka 20. stoljeća i tradicije kompilacijskog filma, ponovno se uspostavio 1990-ih godina. Kao oblik meta-kina te kao dio instalacijske umjetnosti, koji često dokumentira prirodu samog materijala filma, pronađene filmske snimke stekle su prestiž i kao povijesni izazov filmskim stručnjacima i kao estetska atrakcija filmskim umjetnicima i publici. Ova refleksivna filmska samo-refleksija, pojačana nostalgičnim šarmom zastarjelog i beskorisnog, kao i povećanom važnosti arhiva kao kreativnog resursa, postavila je filmske snimke na čelo različitih praksi. One uključuju esejistički film i druge para-narativne i argumentativne prakse koje se sastoje od dosad neočekivane arhivske građe, inspirirane kućnim snimkama, industrijskim i medicinskim filmovima, nadzornim snimkama te ostalom upotrebom pokretne slike koja nije nužno namijenjena javnom prikazivanju ili masovnoj zabavi. Predavanje Thomasa Elsaessera skicirat će kontekst ovog oživljavanja te komentirati vlastitu uporabu arhivskog materijala u stvaranja filma The Sun Island

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.