Filmski ciklus u Kinoklubu Zagreb: Maska u filmu
Cijelog travnja u sklopu programa, koji su izabrali Ema Dobrota i Damir Juričić, Kinoklub Zagreb bavi se maskama u filmu. Sve projekcije počinju u 21 sat i ulaz je za sve slobodan. Ciklus započinje u četvrtak, 6. travnja, projekcijom filma Maska crvene smrti (The Masque of the Red Death) u režiji Rogera Cormana.
Nedostatak lica ne znači nedostatak ličnosti. Maska skriva kožnatu površinu no zato svima otkriva dublje zakopanu srž osobnosti i duha. KKZ predstavlja četiri filmska pristupa maskiranju lica. Želite li doznati koje fantazije i strave skrivaju i otkrivaju neke od kultnih filmskih maski?
Selektori programa su Ema Dobrota i Damir Juričić.
Sve projekcije počinju u 21 sat i ulaz je za sve slobodan.
Raspored projekcija:
6. travnja Maska crvene smrti (The Masque of the Red Death) (1964.), r: Roger Corman
Dvanaesto stoljeće razara kuga koju zovu Crvena Smrt. Dekadentni i ubojiti princ Prospero organizira u svom dvorcu bal bizarnih maski. Film je britansko-američki atmosferični horor, baziran na kratkoj priči Edgara Allana Poea. Dijaboličan nastup Vincenta Pricea vrhunski je dopunjen crvenom filmskom fotografijom Nicholasa Roega.
13. travnja Oči bez lica (Eyes without a Face) (1960.), r: Georges Franju
Djelo poetskog realizma i nadrealizma. U osamljenom dvorcu živi liječnik (Pierre Brasseur) koji provodi radikalne plastične operacije svoje kćeri unakaženog lica, s namjerom da joj vrati ljepotu. Oči bez lica Georgesa Franjua je film koji uspješno miješa stravično i lirsko.
27. travnja Fantom iz raja (Phantom of the Paradise) (1974.), r: Brian De Palma
Faustovska fantazija Briana de Palme u kojoj talentirani skladatelj (William Finley), željan kreiranja prekrasne glazbe za svoju muzu, potpisuje ugovor s vrlo uspješnim ali sotonskim producentom (glumi ga Paul Williams).
4. svibnja The King of Masks (Bian Lian, 1996.), r: Tian-Ming Wu
Bian Lian je Wuov najpoznatiji film. Wang Bianlian je ulični umjetnik poznat po sposobnosti prebacivanja maski (mijenjanja lica) nevjerojatnom brzinom. Radi se o drevnoj vještini koja se prenosi generacijama kroz muške članove obitelji. Wang očajnički želi nasljednika i kupuje dječaka.
Autor vizuala je Ivan Špehar.