Dva hrvatska naslova na ovogodišnjem festivalu 25 FPS koji se po prvi put održava i u Ljubljani

Četrnaesti 25FPS, festival nezavisnih i nekomercijalnih filmova koji na inovativan način istražuju mogućnosti filmskog jezika i pripovijedanja, održava se na tri lokacije. Festival će u Zagrebu zaživjeti od 27. do 30. rujna, u Rijeci od 2. do 3. studenog, a 5. studenog 25 FPS po prvi put održat će se i u Ljubljani. Među 26 filmova u konkurenciji, nalaze se i dva hrvatska: Dokument Parakozmik Vladislava Kneževića i Planine Hrvoslave Brkušić.

Selektori Sanja Grbin, Marina Kožul i Mario Kozina za natjecateljski program izabrali su 26 od 2000 prijavljenih filmova. Selekcijom su se obuhvatili naslovi iz cijeloga svijeta: od Kanade, SAD-a i Perua do Australije i Tajvana. Među njima su i dva filma iz Hrvatske: Dokument Parakozmik veterana eksperimentalne scene Vladislava Kneževića i Planine debitantice Hrvoslave Brkušić

Raspon tema i postupaka filmova iz natjecanja obuhvaća analogne akvarele na filmskoj vrpci i narativni žamor internetskih piksela. Osobni portreti stoje uz bok analitičkim esejima, čije kamere jednako znatiželjno lutaju pustinjskim i planinskim pejzažima kao i krajolicima društva, uma i duše. 

Pored radova Vladislava Kneževića i Hrvoslave Brkušić, u natjecateljskom programu prikazat će se novi radovi autora već predstavljanih i nagrađivanih na Festivalu, primjerice zajednički film višestruko nagrađivanog bivšeg člana žirija 25 FPS-a, japanskog majstora analogne vrpce Takashija Makina i svestranog animatora i umjetnika Manuela Knappa, Na horizontu, zatim najnoviji rad autora koji su obilježili prošlogodišnji Expanded Cinema – Odmorišta Anje Dornieden i Juana Davida Gonzáleza Monroya (djeluju i kao dvojac OJOBOCA), te još jedan zajednički rad – Sunčev kamen Filipe César i Louisa Hendersona čiji je Kruti otpad prikazan na Festivalu 2014. godine. Uvijek plodna austrijska eksperimentalna scena zastupljena je novim radovima Lukasa MarxtaImperial Valley (kultivirani odvodi), koji je već poharao velike svjetske festivale, te Friedl vom Gröller – Pariške epizode, osammilimetarskim portretima Pariza i Parižana. 

O najboljim filmovima odlučivat će tročlani žiri: američka videoumjetnica Jesse McLean, finski redatelj i umjetnik Mika Taanila te programski koordinator zagrebačkog Multimedijalnog instituta i direktor Human Rights Film Festivala, Petar Milat. Svaki član žirija dodjeljuje zasebni Grand prix, a publici se predstavlja posebno kuriranim filmskim i diskurzivnim programom.  

Uz stalne festivalske programe, Natjecanje, Žiri predstavlja, Expanded Cinema, Refleksi i Ode filmu, ovogodišnje izdanje donosi i dvije izložbe, također u prostorima zagrebačkog Studentskog centra: finski svestrani umjetnik, ujedno i član ovogodišnjeg žirija te jedan od sudionika programa Expanded Cinema, Mika Taanila, predstavlja svoj rad Film Reader prethodno prikazan u Nordijskom paviljonu na Venecijanskom bijenalu 2017. godine, dok će umjetnički tandem predstaviti instalaciju Projektor – brončani odljev kultnog jugoslavenskog 35 mm projektora Iskra NP-21 i pripadajući film. 

Programi i događanja Festivala 25 FPS suorganiziraju se sa Studentskim centrom Kulturom promjene, a podržavaju ih Hrvatski audiovizualni centar, Gradski ured za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba, Nacionalna zaklada za razvoj civilnoga društva, Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture RH, Ustanova Zagreb film, Francuski institut, Austrijski kulturni forum, MES Finland, TelepART i Ustanova Art-kino.

Više informacija o festivalu možete saznati na službenoj stranici te na društvenim mrežama Facebook, Twitter i Instagram te videoservisu Vimeo

Naslovne fotografije: scene iz filmova Dokument Parakozmik i Planine

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.